Mode Merchandising 101

Een carrière in fashion merchandising biedt de flexibiliteit van een breed scala aan specialiteiten. Hier krijg je een goed beeld van de verschillende carrièrepaden van een fashion merchandiser, de rol die hij of zij speelt en hoe cruciaal die rol is in de mode-industrie.

Eerste ding is eerst; een fashion merchandiser heeft natuurlijk een goed gevoel voor stijl. Ze kon gemakkelijk de volgende, populairste trends zien en haar favoriete bezigheden zijn waarschijnlijk outfits samenstellen, winkelen en urenlang blogs en tijdschriften van mede-modeliefhebbers onderzoeken. In de meeste gevallen weet een modeprofessional wat mensen willen en ze zorgt ervoor dat ze dit op de best mogelijke manier kunnen bieden.

Als je in de mode werkt, werk je waarschijnlijk in een warenhuis, boetiek of modehuis en dergelijke. Modemerchandisers zijn een stap voor en zorgen ervoor dat de winkel, boetiek of het modehuis dat ook is. Een mode-merchandiser heeft niet alleen een groot gevoel voor mode, maar ze moeten ook bekwaam zijn op het gebied van marketing en strategieën om de productverkoop te vergroten.

Onmisbare vaardigheden in mode-merchandising

Het product efficiënt presenteren aan de consument is een belangrijk onderdeel van het vakgebied en vereist dat de merchandiser de precieze smaak van de doelgroep kent. Voor het uitvoeren van dergelijke taken moet iemand in de mode-merchandising uitstekende verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden hebben. Als je in de mode werkt, moet je niet alleen kunnen communiceren met leveranciers en fabrikanten om efficiënte transacties uit te voeren, maar ook met consumenten via visuele displays en modieuze winkelselecties. Het is essentieel om te weten wat de laatste trends zijn om te weten welke producten zullen worden verkocht, voor welk bedrag ze moeten worden gekocht en verkocht en hoeveel winst het bedrijf zal opleveren. Een mode-merchandiser met een groot modehuis of grote kleding fabrikant zal zich doorgaans specialiseren in een zijn, zoals dameskleding, schoenen, herenkleding, enz. Soms vereist deze carrière dat een mode-merchandiser reist om leveranciers en fabrikanten te ontmoeten om transacties uit te voeren, vergaderingen te houden en shows bij te wonen. Dit veld draait om lange werkuren, snelle besluitvorming, druk van de industrie en concurrentie. Alleen degenen met een dikke huid, sterke organisatorische vaardigheden, uitstekende communicatie en vastberadenheid zullen op dit gebied succesvol zijn.

Mode merchandising is een van de beste banen in de mode

Talloze mode-afgestudeerden verwachten zo snel mogelijk hun droombaan te krijgen; begrijpen dat dit waarschijnlijk niet het geval zal zijn. Je kunt zeker een tijdje in de detailhandel werken of maanden na je afstuderen nog steeds op zoek naar een baan. Een ding om te overwegen is de kans op stages. Dit is vooral het geval als u overweegt om voor grote bedrijven te werken en voor plaatsen waar ze niet extern inhuren. Als het bijvoorbeeld je droom is om voor Vogue te werken, is hard werken om een ​​van hun stages te krijgen een grote stap om je voet tussen de deur te krijgen. Ook stages voor modeontwerpers en public relations-bedrijven zijn manieren om ervaring op te doen. Bedenk echter dat een meerderheid van deze stages niet wordt betaald. Is dit iets dat je je kunt veroorloven om te doen? Wees wijs.

Alles wat je hebt gekozen om te doen op dit gebied, er zijn verschillende paden die je kunt nemen. Als er een niet werkt, kun je altijd beginnen met kijken naar je andere beschikbare keuzes. Onthoud, zoals eerder vermeld, het is een competitief veld en alleen degenen die vastberaden en hard werken bereiken de topposities.

Maak een lijst van de soorten dingen die je zou willen doen in mode merchandising en start de zoektocht naar een baan!